MAXIS FREE INTERNET GUNA OPERA MINI

March 06, 2012


new update 28/09/2012 !!!!

Rasanya ramai dah kot yang tau pasal nie. Saya pon dah lama guna benda nie. Banyak lagi trik yg saya dapat terutamanya dari mygenkz  kat google pun dah banyak tentang trik nie. So, saya nak kongsi la apa yang saya tau.

Firstly korang kena ada benda ni dulu :
(Sila download opera mana yg korang nak)



Unttk trik ini,korang guna je setting MAXIS 3G WAP. Macam mana nak dapat setting?

Taip 3GWAP jenama handphone model handphone(Cth:3GWAP NOKIA E72) pastu hantar ke 22333.

Atau,korang dail *100#→Internet dan Tetapan→Tetapan→Tetapan→pastu pilihlah model handphone korang.

Next step, buka opera yang korang download tadi.Kalau Untuk Opera Mini v7 handler korang hanya perlu masukan setting berikut di dalam box front query :


maxis.mobby.me.turbo-1.beta.opera-mini.net:80/

Isi yang tu jer yang lain biarkan jangan pedulik :P
Trik ini simple dan yg bestnya,BOLEH DOWNLOAD ! !

Sebaiknya guna time kredit RM0,sebab takut kena telan pula nanti.

The iPhone 4S is finally here! Choose a Maxis iValue plan that's right for you!


Setting untuk opera mini 4.2


Buka opera mini 4.2 tadi. Masukan setting kat bawah :


HTTP Server: http://maxis.mobby.me.turbo-1.beta.opera-mini.net:80/
SOCKET server: socket://maxis.mobby.me.turbo-1.beta.opera-mini.net:1080/
Front Query: maxis.mobby.me.ip.pouri22.heliohost.org/cgi-bin/nph-pp.cgi/20/http
Remove port:  tanda
Proxy Type: host
Proxy server: 202.75.133.49


Okay tu saja yang saya nak kongsi arini. Kalau ada apa2 pertanyaan boleh tanya kat fb saya :)

AdsDapat domain percuma?

You Might Also Like

33 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images