Khairul Fahmi Nafi Angkara Orang Ketiga Penyebab Putus Tunang

July 31, 2011


Baru-baru ni baru je dengar cerita pasal salah faham dan cerita orang ketiga antara Khairul Fahmi Che Mat (Penjaga Gol Malaysia) dengan tunangnya Elia. Tak sangka perkara ini berlarutan sehingga menyebabkan mereka putuskan pertunangan mereka .. Kalau tak salah aku mereka baru bertunang sebulan atau dua bulan yang lepas , mereka mengambil keputusan untuk bertunang setelah 2 tahun menjalin cinta.. Bak kata pepatah langit tak selalunya cerah dan mungkin sudah suratan takdir jodoh mereka tiada berpanjangan.. Mari kita baca luahan hati Khairul Fahmi sendiri mengenai isu ini...

Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya.
Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.
Selain itu, ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya, gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang daripada wartawan. Jadi, tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain.

Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami.
Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.
Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.
Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.

Ramai juga mengatakan saya semakin lupa diri dengan kejayaan yang saya miliki. Sebenarnya, saya belum berjaya lagi. Perjalanan karier sebagai pemain bola sepak masih jauh. Lagipun, saya masih muda. Banyak perkara perlu saya pelajari sebelum saya bersedia menempuh alam perkahwinan.

P/s: Apa pun kita hanya mampu merancang . Tuhan yang menentukan segalanya...

You Might Also Like

1 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images