Blog Cik Emma: Mengapa Ada Sengketa Antara Kita

05 March 2012

Mengapa Ada Sengketa Antara Kita

Assalamualaikum wbt...

Penat teramat sangat. Kerja balik lewat. Rehat pon tak berapa nak cukup. Tapi bila tengok muka2 comel kat sekolah nie terus rasa penat tu hilang. Suka dengan telatah budak2 :)

Korang pernah tak berselisih faham dengan orang yg tersayang? Tak kira la sama ada kekasih,family,kawan2 atau suami. Mesti ada kan? Sedangkan lidah lagi tergigit apa pulak kita manusia yg serba kekurangan.

Puncanya kadang2 terlalu remeh. Lepas tu mula lah mencari kesalahan orang lain. Sedangkan kesilapan tu mungkin dari kita sendiri. Sedar tak sedar hubungan yang rapat boleh jadi renggang.

Kalau kita nak sesuatu hubungan tu berkekalan,molek la kita sendiri yang beralah.. InsyaAllah takkan jadi perkara yg tak diingini.

2 comments:

Hafizin Jamil said...

kadang2 beralah itu juga perlu walaupun bukan kita yang salah kan??

♥ Cik Emma ♥ said...

@Hafizin Jamil
yezza.. betul :))

 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma