Blog Cik Emma: Blog Mereka Memang Famous!!

28 February 2012

Blog Mereka Memang Famous!!

Assalamualaikum wbt....

    Firstly, aku rindu sangat nak update blog aku tiap2 hari..tapi apakan daya tak termampu lagi nak beli laptop.. So, kalau ada masa yg terluang aku pon pi lah cc (cyber cafe)yg berdekatan semata2 nak update blog..tsk..tsk... Oppsss!! bukan pasai tu yg aku nak cerita sekarang nie..Back to the story ok..hahahaha...(tak payah nak buat muka sedih..)

   Okay. Ngada ja aku buat entry nie. Padahal blog aku tak Famous pon!! Sekarang nie bukan aku nak cerita tentang kefamousan blog aku, tapi tentang kenapa famousnya blog blogger lain. Antaranya yang famous di mata aku:




Sebenarnya banyak lagi blog yang famous. Tapi tak larat aku nak senaraikan semua kat sini. Korang sendiri mesti dah biasa dengar dengan nama2 blogger yang aku senaraikan kat atas tu kan?? Ya... Aku teringin nak jadi macam mereka.. Setiap entry2 yang mereka publish pasti akan komen yang ramai, dan ramai yg tertunggu2 untuk entry terbaru mereka.. Bertuahnya mereka kan??


      Kenapa dan mengapa blog mereka boleh famous sampai macam tu ye?? Tengok saja blog Ben Ashaari dan Yuyu Zulaikha. Apa strategi mereka sehingga boleh menarik followers sebanyak tu?? Lyssa secret dan Yuyu Zulaikha, dua gadis yg comel berjaya mendapat pengikut yg ramai. Mungkinkah kerana kecantikkan mereka atau entry mereka yg berkualiti? Ya,  cantik dan hensem tu mungkin antara pakej utk mereka lebih terkenal dan diminati ramai. Tapi cuba kita menilai semula entry2 mereka. Kalau entry mereka tak berkualiti mustahil ada orang nak baca kan?



 So, Dont judge a books by its cover. Rasanya aku sendiri pon tak mampu nak jadi terkenal macam mereka. Aku jadikan blog aku ni sebagai platform aku untuk mengembangkan bakat aku utk menulis,walaupun penulisan aku tidaklah sebaik mereka tapi aku akan terus mencuba. Sebaiknya kalau kita nak berjaya, jangan segan utk belajar dari orang yg lebih berpengalaman..Kerana di situ akan tercetusnya kejayaan..Insya-Allah  :)

3 comments:

Ridzwan Mohamed said...

bile tgk blog2 diorang ni semua,mmg semangat,tapi masalah yg plg bsr sekarang ni malas betol nak update blog

♥ Cik Emma ♥ said...

@Ridzwan Mohamed

Haiipp..awat plak malas ni??

Hafizin Jamil said...

diorang ada faktor genetik kot..haha

 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma