Blog Cik Emma: Bahasa 'M'

07 July 2011

Bahasa 'M'



Selamat petang.. Hurmm tak sabaq rasanya nak pi Bukit Merah hujungbulan nie.. Huhuhu.. Actually my family wat vacation .. Tak pernah lagi pi bercuti ramai2.. Ni la masanya nak kumpul semua anak- beranak.. 

Nak tanya sikit. Korang pandai tak cakap Bahasa 'M' .. Contohnya Amawakmak dahmah mamakaman??(awak dah makan??) Haa.. teringat lagi masa kecik2 dulu.. Time kat sekolah.. Suka sangat guna bahasa tu.. Sampai sekarang pon dok guna lagi ayat tu kalau nak bergurau2... 

Hmmm.. blur sudaa mari.. Dah tak tau nak taip apa.. Mata pon ngantok sangat.. Mintak lalu jap erkkk.. Nak pi cari bantai....hehehe...

p/s: Ermmm.. dok pikiaq baju raya tahun nie nak beli kaler apa..hahaha...posa pon dakgi nak beli baju raya :p

4 comments:

zarulfarhana said...

masa mula belajar bahasa tue..mmg lawak la..trgeliat lidh pa....

puasa gnti dh ka?heheheheh

zaty said...

haha. bahasa 'M'. tak pernah blajar pun.

♥ cιк єммα ♥ said...

hahaha...Posa nie byk lagi tg tak ganti..huhuu

♥ cιк єммα ♥ said...

@zaty

tak pernah ke??meh nak ajar :))

 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma