DOA KU BUAT MEREKA

May 30, 2011


Ceritakan satu kenangan yang anda amat kesali dimana anda pernah membuatkan hati kedua ibu bapa anda tercalar hatinya kerana perbuatan anda tu..


Tipu laa kalau saya cakap saya tak pernah melukakan hati kedua orang tua saya. Tak dapat di hitung banyaknya dosa saya pada mereka. Mak saya adalah orang yang paling tegas dalam hal mendidik anak, terutamanya anak perempuan. Cuma ada saya dan kakak je anak perempuan yang beliau ada.

Bercerita tentang kenanagan yang membuatkan hati ibubapa saya terguris,ada.. dari segi percakapan.. Yang lebih dari itu tak pernah ada. Pernah jugak mak menangis, masa tu mak kata anak-anak mak tak boleh di harap.. Bila mak cakap macam tu saya rasa kecewa jugak , sebab saya dah cuba buat yang terbaik untuk tolong mak. Bila saya tengok mak menangis, baru saya sedar saya dah guriskan hati mak.. Saya bukan lah anak yang begitu baik.. Kalau saya anak yang baik, saya tak akan buat mak saya menangis sebab saya..

Abah pulak dah banyak berkorban untuk keluarga. Walaupun abah tak sihat abah masih lagi kerja sebab nak bayar duit rumah. Saya pernah dengar abah mengeluh, entah bila lah anak abah nak tolong abah pulak. Dengar jer kata-kata abah tu saya mula rasa sebak. Saya tahu abah juga kecewa.

Mak..Abah... Ampunkan dosa2 anakmu ini. InsyaALLAH. Saya akan cuba menjadi anak yang bertanggungjawab dan menghormati kalian berdua....

Selagi mereka masih ada di dunia ini, cubalah kita berusaha untuk menghargai mereka. Bayangkan bila mereka sudah tiada, menangis airmata darah sekalipun tak berguna lagi.....

You Might Also Like

10 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images