Semoga aku terus tabah

March 12, 2011

~Apa yang kita harapkan tak semuanya akan menjadi kenyataan. Yang indah itu hanya sementara, aku sedar kekurangan yang ada pada aku , aku terlalu ikutkan kata hati aku.

Mula-mula aku rasa orang yang aku sayang bersalah terhadap aku, tapi bila dia pergi , baru aku rasa aku yang tak memahami dia.

Ya Allah . Beratnya ujian yang kau beri padaku. Makin engkau pisahkan hati kami , makin aku merindukan dia. Mengapa Kau tak luputkan dia dari ingatanku seperti dia luputkan segala kenangan aku dengannya?

Sungguh sukar untuk ku lalui dugaan ini . Di mata dan pandangan orang, aku nampak ceria ,tapi jauh di sudut hati ini hanya Allah yang tahu, betapa aku rindukan dia, dan hati ini terluka bila dia betul2 tak peduli tentang aku lagi.

Tiada apa yang aku harapkan ,selain ketenangan jiwa ini. Semoga ada hikmah di sebalik semua ini. Insya-Allah ,aku akan cuba mengharunginya sendiri......moga ada lagi insan yang berhati suci yang dapat melihat keikhlasan hati ini..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images