Blog Cik Emma: Kenapa susah nak bahagia ?

15 March 2011

Kenapa susah nak bahagia ?

salam all.. Pagi-pagi ni layan cerita Seniman Bujang Lapok, walaupun dah lama tak lapok dek hujan, tak lekang dek panas.. Tak jemu aku tengok cerita-cerita arahan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.

Balik kepada tajuk entry.
Kadang-kadang aku terfikir pasal diri aku nie, kenapa berat sangat ujian yang harus aku terima? Susah sangat aku nak bahagia macam orang lain. Aku tak pernah rasa di hargai. Aku dah cuba untuk hargai orang yang aku sayang , aku harap aku pun dapat balasan yang sama, tapi impian dan harapan aku nie tak pernah menjadi kenyataan.

Aku sunyi hidup macam ni, aku tahu aku banyak kekurangan. Aku dah cuba jadi yang lebih baik, tapi orang yang aku sayang ,tetap tak boleh nak hargai aku.....

Ya Allah, aku berharap ada hikmah di sebalik ujian yang engkau beri padaku. Engkau mengajar aku tentang sabar dan tabah untuk lalui hidup ini....
Allhamdulillah.

No comments:

 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma