Blog Cik Emma: BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

20 March 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

http://www.benashaari.com/2011/03/segmen-segera-terima-kasih-ibu.html


mak adalah segala-galanya bagi aku...
aku sedar aku banyak buat dosa dengan ,selalu buat mak kecik hati dengan aku.. mak maafkan Ima..Ima sayangkan mak...

Ima tak tau mcm mana Ima nak hidup kalau mak dah tak dak.. mak la sumber inspirasi Ima.. Ima sayang Mak sangat2..
mak sanggup berkorban dan susah payah untuk anak-anak mak.. walaupun mak susah, mak tak tunjuk dekat anak-anak mak..betapa tabahnya mak melayani karenah anak-anak mak ni..

Ima ingat masa Ima sakit dulu..mak sanggup berebti kerja semata-mata risaukan Ima.....
pengorbanan mak terlalu besar...tak dapa di balas dengan wang ringgit....
Mak adalh Ibu yang paling hebat buat Ima.. Ima sayang mak...

untukmu ibu
Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu

7 comments:

rebecca melessa said...

sedeyhnye poet 2 :'(

Adzriel AB said...

jom call ibu di kampung selalu tiap2 minggu.

mas saari said...

salam singgah n follow!
memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

fRaMe+LenSeS said...

Assalamualaikum.. ibu kamu terbaik, sama sepertimana Mama Nadh, terbaik buat Nadh.. kita sama2 pastikan, kita jugak jadi anak yang baik, yang soleh buat mereka, dan masa depan, kita ibu bapa contoh buat anak2 kita ya.. ;)

CiK EmMa said...

@rebecca melessa

mmg sedih..tu lirik lagu rebecca :(

CiK EmMa said...

@Adzriel AB

saya duk dgn mak sy lg :)

solo molo said...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...
serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma