Blog Cik Emma: BERMACAM RAGAM MANUSIA

15 June 2010

BERMACAM RAGAM MANUSIA

Kat dunia nie memang semua nak berkawan. Sbb kawan jugak sgt penting dalam kehidupan harian kita. Ada masalah, teman kita berbual, jalan-jalan ,dan teman di kala susah dan senang. Tak ramai kawan yang boleh bersusah dgan kita, tp bleh menumpang kesenangan kita. Aku nak cita pasal kawan yg prnah aku kenal, kebanyakkannya aku mula kenal dengan diaorg masa chatting YM(Yahoo Messanger) . Aku pernah kawan lama dgn seorang budak lelaki, aku kenal dia masa chatting dalam channel @15 astro. Dia asal negeri yg sama ngn aku , tua setahun dari aku. Lama gak kawan ngan dia, dalam handpone jer la, dekat nak masuk tiga tahun baru dia datang jumpa aku. Aku dgan dia dah penah tgok gmba masing2, tapi aku tak sangka lak, lepas jer dia jumpa aku, terus dia berubah, jarang2 nak SMS dah. Aku dah agak yang dia memandang luaran, bukan dalaman aku. Memang sedih la, dia la kawan yg paling lama dan paling aku sayang. Aku tak kisah pn mcm mana fizikal dia, aku mmg ikhlas ngan dia. Now dia dah menghilangkan diri ,walau pe pun ,aku tetap doa yang terbaik buat dia. Aku harap takder lg orang yang memilih rupa walau sekadar berkawan. Rupa bukan segalanya,carilah teman yg dapat menerima diri kita seadanya ,dan sanggup bersusah senang bersama. Harap2 cerita nie dpat jadi teladan buat semua.

No comments:

 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma